نقطه نظرات

نقد و بررسی

نقطه نظرات

نقد و بررسی

انتخابات فدراسیون فوتبال

ثبت قانون و عمل به آن !

چندی پیش مطلع شدیم که انتخابات فدراسیون فوتبال به علت قانون شکنی ابطال و به زمان دیگری موکول گردید. در محافل ورزشی و حتی سیاسی خبرهای گوناگونی منتشر گردید که مهمترین آنها نفوذ عوامل دولتی در انتخابات و دو شغله شدن بعضی افراد در صورت انتخاب شدن بود.

حدود 1 سالی از هشدار فیفا به فدراسیون فوتبال ایران میگذرد. ولی این فدراسیون که از زمان برکناری محمد دادکان رئیسی نداشته هنوز تحت حمایت دولت و یا به اصطلاح عوامل دولتی قرار دارد.

بنا به قوانین حاکم بر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، فدراسیون ها نباید تحت حمایت دولت قرار داشته باشند. در کنار این قانون، قوانین دیگری نیز هستند که بدلیل ناربط بودن به بحث امروز از گفتن آن خودداری میکنیم.

همانطور که میدانیم فیفا کمیته ای را برای انجام امورات فدراسیون ایران برگزید که ریاست این کمیته را مهندس محسن صفائی فرهانی عهده دار میباشد.

از نظر بنده این کمیته وظایف خود را به نحو احسن انجام داده ( البته تا جایی که قدرت نفوذ داشته ) ولی با ابن اوصاف باز هم مشکلات گریبانگیر فوتبال ایران میباشد.

با استناد به قوانین فیفا جناب آقای مهندس علی آبادی نمیتواند نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شود، زیرا ایشان معاون رئیس جمهور میباشند و عضوی از دولت ایران .

دراین سو دولت نهم با بر سر کار آمدن خود قانونی را وضع کرد که طی آن هیچ فردی نمیتواند دوشغله باشد. بنابراین افرادی از قبیل مهندس علی آبادی ( رئیس سازمان تربیت بدنی ) و علی کفشیان ( رئیس گمیته ملی المپیک ) نمیتوانند ریاست فدراسیون را بر عهده بگیرند زیرا دراین صورت دوشغله میشوند و حق دیگران ضایع میشود !

جدا از این مطالب فردی که ریاست همه هیئت های ورزشی استان ها را دارا میباشد مسلما اختیار همه آنها را نیز داراست ! چطور میشود که همه هیئت های استان ها رای خود را به مهندس علی آبادی میدهند ! یعنی حتی یک نفر هم نبوده که به شخص دیگری اعتقاد داشته باشد ! این هم یکی دیگر از مشکلات این انتخابات ... .

برای شخص بنده و جامعه فوتبال این سوال مطرح هست که چرا افرادی که از خون فوتبال هستند رای نمی آورند، در حالی که افراد غیر فوتبالی که رشته تحصیلیشان هم ورزشی نبوده در دور آخر انتخابات حضود دارند ؟!

و یا چرا علی کفاشیان به نفع علی آبادی کنار می رود ؟!

همه این سوالها از هیچ مرجعی پاسخ داده نشده اند. بعد آقایان میگویند که فیفا دخالت سیاسی میکند !

با این حال باز هم کمیته انتقالی بود که به داد فوتبال رسید و انتخابات را مخدوش اعلام نمود.

حرف بسیار است ولی زمان اندک.

درخواست ما از شما، بیان نقطه نظرات خود میباشد.

با تشکر از قسمت ورزشی روزنامه اعتماد ملی

 

نظرات 2 + ارسال نظر
رامین پنج‌شنبه 26 مهر 1386 ساعت 11:43 ق.ظ

به نظر من مشکل کار ریشه ای هست . و باید این ریشه را قطع کرد و یک نهال تازه کاشت !

رامین پنج‌شنبه 26 مهر 1386 ساعت 11:44 ق.ظ

به نظر من مشکل کار ریشه ای هست . و باید این ریشه را قطع کرد و یک نهال تازه کاشت !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد